HomeVeelgestelde Vragen
Waarmee kunnen wij je helpen?
Op zoek naar een antwoord? Je vindt hier antwoorden op veel onderwerpen, waaronder de betalingsopties, leverings- en retourvoorwaarden die van toepassing zijn bij FitOfar. Staat het antwoord er niet tussen neem dan contact op via het contactformulier.
- Wat is een FitOfar overzet zonnebril?
- Een FitOfar overzet zonnebril is een zonnebril die u over uw bril op sterkte kunt plaatsen. Hierdoor heeft u in een handomdraai een zonnebril op sterkte.
- Welke FitOfar overzet zonnebril past over mijn bril?
- Alle FitOfar overzet zonnebrillen hebben een indicatieve overzetmaat. Deze maat geeft weer over welk formaat montuur de FitOfar past.
- Hoe neem ik de maat op van mijn gewone bril?
- Om de goede maat FitOfar overzet zonnebril te vinden, meet u bij uw gewone bril de uiterste breedte en hoogte van het montuur op.
- Hoe weet ik of mijn FitOfar overzet zonnebril goed zit?
- De FitOfar zit goed als deze over uw bril heen valt en de bovenrand goed aansluit op uw gezicht. De overzet zonnebril hoort niet te klemmen op uw bril.
- Zijn alle FitOfar overzetzonnebrillen gepolariseerd?
- De meeste FitOfar overzetzonnebrillen zijn gepolariseerd. In de webshop wordt bij elk model door middel van een icoon met de tekst "POL" of "NON POL" aangegeven of deze uitvoering respectievelijk wel, of niet gepolariseerd is.
- Zijn er ook contrastverhogende FitOfar overzetbrillen?
- Jazeker. Naast de standaard gepolariseerde FitOfar overzet zonnebrillen, zijn er ook Night Contrast (nacht)brillen en hoogcontrast Driver (dag)brillen.
- Zijn FitOfar overzet zonnebrillen UV-werend?
- Alle FitOfar overzet zonnebrillen zijn 100% UV-werend en bieden bovendien bescherming tegen indirecte en reflecterende UV-straling uit alle richtingen.
- Raakt mijn bril niet beschadigd door de FitOfar overzet zonnebril?
- De FitOfar beschadigt uw bril niet. Het frame van de FitOfar is gemaakt van een hoge kwaliteit kunststof dat geen krassen veroorzaakt.
- Ik wil graag een FitOfar overzetbril bestellen. Hoe doe ik dit?
- Een FitOfar overzetbril bestellen is erg eenvoudig. Zoek eerst het model uit dat je graag wilt hebben en selecteer de kleur. Vervolgens klik je op "BESTELLEN". Het artikel wordt in je winkelwagen geplaatst. Volg nu de instructies op je scherm om de order te voltooien.
- Kan ik mijn besteloverzicht per e-mail ontvangen?
- Als je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je automatisch binnen enkele minuten een e-mail met een bevestiging van je bestelling.
- Ik heb een bestelling geplaatst, maar geen besteloverzicht ontvangen
- De orderbevestiging van uw bestelling wordt automatisch verstuurd naar het door u opgegeven e-mail adres. Daarnaast is de orderbevestiging terug te vinden in uw bestelgeschiedenis via Mijn account. Mogelijk is de bevestiging in uw ongewenste post terecht gekomen. Is de orderbevestiging ook niet in uw ongewenste post terecht gekomen, neem dan contact met ons op via het contactformulier en wij zullen u zo spoedig mogelijk de orderbevestiging toesturen.
- Kan ik nog een artikel toevoegen aan mijn bestelling nadat ik al betaald heb?
- Nee, dat kan niet. Wil je een extra artikel bestellen, dan zul je een nieuwe order moeten plaatsen.
- Hoe moet ik betalen?
- Zodra je hebt uitgezocht wat je wil kopen, wordt je door ons doorgeleid via je winkelmandje naar het betalingsscherm. Vanaf deze pagina wordt je doorgestuurd naar de veilige betaalomgeving van Mollie. Op deze pagina maak je de keuze voor de betaalmethode die je het liefst gebruikt. Zodra de betaling is afgerond word je teruggeleid naar de FitOfar.nl webshop.
- Welke betaalmogelijkheden heb ik?
- Wanneer je bij ons een order plaatst, gaat de betaling via Mollie. Deze payment service provider biedt een groot aantal betaalmogelijkheden, waaronder iDEAL, creditcard, ApplePay, Bancontact en SOFORT banking.
- Wat is de levertijd van mijn bestelling?
- Zodra wij de bestelling via onze webshop ontvangen, wordt jouw order meteen verwerkt en zo spoedig mogelijk verzonden. In de meeste gevallen betekent dit dat bestellingen die op werkdagen voor 14.00 uur besteld zijn, de zelfde dag nog bij DPD worden aangeleverd. Vervolgens wordt het pakket door DPD binnen 2 tot 3 werkdagen op het door jou opgegeven afleveradres bezorgd.
- Rekent FitOfar verzendkosten?
- Bestellingen binnen Nederland zijn verzendkostenvrij vanaf €30,-. Voor bestellingen onder 30 euro of naar het buitenland rekenen wij wel verzendkosten:
Als het pakket naar een ander land verstuurd moet worden, neem dan even contact met ons op over de verzendkosten.Nederland €4,50 BelgiĆ« €6,50 Luxemburg €7,50 Duitsland €6,50 Frankrijk €9,50 - Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben bij aflevering?
- Wanneer je niet thuis bent bij bezorging, zal DPD een 'niet thuis bericht' achterlaten. Hierop staat uitgelegd hoe je het pakket alsnog in ontvangst kunt nemen.
- Van welke vervoerder maakt FitOfar.nl gebruik?
- FitOfar.nl laat bestellingen bezorgen door DPD of PostNL, afhankelijk van het formaat. Levering in het buitenland wordt door lokale postbedrijven gedaan.
- Heb ik bij FitOfar.nl garantie op mijn artikelen?
- Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij je graag zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging of terugbetaling.
- Kan ik mijn bestelling terugsturen?
- Wij doen onze uiterste best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht je desondanks niet tevreden zijn over het aangeschafte product, dan kan deze altijd geruild of geretourneerd worden. Binnen 14 dagen mag je, zonder opgave van reden, de bij ons gekochte producten terugsturen. Meldt de retourzending aan via ons retourformulier en geef bij type retour 'Herroeping' of 'Omruiling' op. Bekijk voor de voorwaarden voor retourzendingen onze Algemene Voorwaarden
- Hoe moet ik mijn retour aanmelden?
- Gebruik het online retourformulier om je retourzending aan te melden. Je krijgt bericht van ons over de verdere afhandeling van je retourzending.
- Naar welk adres kan ik mijn retourzending sturen?
- Retourzendingen kun je sturen naar: FitOfar.nl, Horst 2655, 8225 PA, Lelystad, Nederland
- Hoe snel wordt mijn retourzending behandeld?
- Zodra wij de door jou teruggezonden bestelling in originele staat, zoals wij deze hebben geleverd, hebben ontvangen, zullen wij de betaling binnen 14 dagen terugstorten op je bankrekening.
- Brengen jullie kosten in rekening voor retourzendingen?
- Nee, wij brengen geen kosten in rekening. Wel behouden wij het recht schade als het gevolg van ingebruikname in mindering te brengen op het te crediteren bedrag. Let er alstublieft wel op dat de kosten voor het retour zenden voor uw eigen rekening zijn. Kijk voor de meest actuele tarieven op de website van PostNL.
- Ik heb een vraag, hoe kan ik contact met jullie opnemen?
- Kom je er niet uit op FitOfar.nl of heb je je antwoord niet kunnen vinden in onze FAQ? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
- Ik wil graag FitOfar-dealer worden
- Bent u een opticien of heeft u een gerelateerde webshop? Ga naar Ofar.nl.
Voer een gebruikersnaam in
Voer uw wachtwoord in a.u.b.